Sunday, April 24, 2016

PETUA UNTUK MEMILIKI KULIT LEMBUT DAN GEBU TANPA KOS MAHAL

Memiliki kulit lembut dan gebu adalah impian bagi setiap wanita..

Ada yang sanggup menghabiskan wang ringgit dan masa untuk kelihatan menarik,

Di bawah saya kongsikan bagaimana cara-cara untuk memiliki kulit yang lembut ,serta mulus
tanpa melibatkan kos yang tinggi serta menjimatkan masa .

Alatan dan Bahan

1. Beras Pulut ( lebih elok jika menggunakan beras pulit siam)
2. Bekas kedap udara

Cara-cara

- Ambil beras pulut dan tumbuk menggunakan lesung batu , ianya bertujuan untuk mendapatkan hasil yang lebih halus ,tapi kalau nak lagi senang boleh saja pakai blender kering , untuk saya lebih senang kalau pakai lesung batu sebab aroma dia lain ,kalau tak percaya boleh cuba.

- Apabila beras pulut dah halus , ambil sedikit dan campur kan dengan air ,yang ne boleh je nak pakai air apa pun janji jangan guna air manis(heheheh).

-Selepas itu , adunkan hingga sebati dan ianya akan menjadi seperti cecair tapi masih boleh merasai biji-biji beras pulut berkenaan

-Sapukan cecair beras tersebut pada badan buat seperti scrub badan ,yang ini kena rajin buat lah biasanya saya akan buat waktu mandi dan insyalh hasil memuaskan , cara ini lebih selamat tanpa sebarang chemical terbukti berkesan .

- Bekas kedap udara tu pula bertujuan untuk korang simpan lebihan beras pulut yang telah siap di tumbuk ,nanti kalalu nak buat lagi ianya telah tersedia..senangkan...?

Munkin ramai yang berangapan cara ini agak sukar baik beli jer masker or scrub kat watson yang ingredients dia beras jugak.

Tapi ini jawapan saya..cara ini terbukti 90% selamat kerana tiada sebarang chemical atau bahan pangawet yang terlibat dan penghasilan nya kita tahu bagaimana sebab kita yang buat halal dan toyyiban lah katakan ..dan lagi 10 % korang kena berhati-hati jugak dengan beras palsu yang berleluasa di pasaran sekarang bukan apa takut korang terkena beras palsu..hati-hati yea..

Petua ini saya perolehi dari seorang kawan  saya panggil dia k.sue walaupun k.sue ne dah beranak 5 tapi kulit dia sangat cantik gebu,cerah,mulus dan muka berseri apabila saya bertanya kah rahsia nya,
terus sahaja k.sue memberi petua yang di amalkan oleh k,sue

pesan k.sue untuk buat sesuatu kita kenalah rajin dan gigih berusaha ,barulah hasil gempak...

SELAMAT MENCUBA YEA...

junaidah ahmad

0 comments:

Post a Comment